Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu Nieuwe avonturen! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu

Nieuwe avonturen!

Door: Bram de Nijs

Blijf op de hoogte en volg

27 Oktober 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

As salam aleykum(hallo)!

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik dan weer nadat ik een hoop nieuwe avonturen heb beleefd.

Een jongen uit Tilburg (Niels van Herk) mailde mij 7 september dat hij van een vriend van hem(en ook van mij) had vernomen dat ik ook in Dubai zat. Het leek hem leuk om een keer wat te gaan drinken en zo gezegd zo gedaan.
We spraken af in de Barasti Bar en via hem leerde ik nog een aantal vrienden kennen(Kevin, gestudeerd aan de Roosevelt Academy in Middelburg) en Maarten. Hij vroeg mij of ik het leuk vond om ieder week mee te doen met zaalvoetbal op vrijdag tussen 18 en 19 uur. Dit leek me leuk, maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen. Wel gaan we geregeld stappen of voetbal kijken bij hem in de Discovery Gardens(wijk waar hij woont).

Robert(uit Belgie) is mij op komen zoeken in Dubai van 9 t/m 19 oktober. Hij kwam vrijdagavond aan en toen was hij zo moe van het reizen dat we alleen nog even wat rond zijn gaan rijden(sightseeing) in Dubai en daarna zijn gaan slapen. Op zondag zijn we gaan lunchen in het Jensui restaurant in de Burj Al Arab. Dit grapje kostte 325 dirham, maar was zeker de moeite waard. Toen we naar de Burj Al Arab reden moesten we eerst langs een gate, daar werden we aangehouden en gevraagd wat we kwamen doen. We moesten onze naam en reserveringsnummer doorgeven en uiteindelijk mochten we naar binnen. We kwamen aanrijden over een brug die De Burj Al Arab met het vaste land verbind en voor de Burj aangekomen werden onze autodeuren voor ons opengemaakt, mochten we de auto afgeven aan iemand die hem voor ons weg ging zetten(valet parking).
De lunch begon om 14 uur, maar wij waren expres een half uur eerder gegaan om wat foto's te maken en rond te kijken. Aangezien De burj Al Arab(Toren van de Arabieren) het hoogste(321 m) en enige 7- sterren hotel van de wereld is leek ons dat wel de moeite waard. Het hotel is gebouwd in de vorm van een zeil van een dhow(Arabisch schip)We wisten niet wat ze zagen toen we binnenkwamen: alles was van goud en marmer en in het restaurant hebben we ons buikje rond gegeten. We kregen eerst eendensoep met egg noodles en krab. Daarna kregen we gefrituurde garnalen en daarna sushi(waaronder flyfish en zeewier). Daarna kregen we peking eend in een pannenkoek, vervolgens biesftuk van een koe die muziek geluisterd had en gemasseerd was(geen grapje), waardoor het vlees extra mals was. Naast de biefstuk kregen we ook lam en kip. Tenslotte als toetje namen we 6 verschillende smaken ijs, vers fruit en stukjes ananas en aardbei in een chocoladefontein. De drankjes waren helaas niet inclusief en daarom hebben we twee flessen Noors fjordwater(Voss) a 80 dirham per fles erbij besteld. Iets goedkopers hadden ze niet;)
We hadden 's ochtend bijna niks gegeten en hadden daar zoveel gegeten daar dat we de rest van de dag niks meer hoefden te eten.

Op donderdag 15 oktober gingen Robert, Maarten, Niels en ik eten bij een italiaans restuarantje bij de Souk Al Bahar. Dit is echt een perfecte locatie om te eten. Je kunt daar dagelijks naar de fonteinenshows kijken die elke 20 minuten voorbij komen(zie filmpje). Dit is iets wat ik nog nooit had gezien, mooier dan welk vuurwerk dan ook en met de Burj Dubai(Toren van Dubai; hoogste gebouw van de wereld met 818 meter)en de Dubai Mall(grooste shopping mall van de wereld) op de achtergrond.

Op vrijdag zijn we op desertsafari gegaan. We werden om 15 uur 's middags opgehaald en reden we naar een ontmoetingsplaats waar we nog 2 Indische mannen gingen ophalen. Van daaruit gingen we met een jeep naar de woestijn. Hier gingen we crossen over de zanduinen. Man wat was dat gaaf! Af en toe had ik het idee dat die jeep over de kop zou vliegen:) Toen we uitgeraced waren zijn we gestopt in de woestijn om wat foto's te maken en daarna gingen we naar een bedoeinenkamp. Daar hebben we kameel gereden, Shisha(waterpijp) gerookt, lekker gegeten en daarna een buikdanseres aan het werk gezien. Uiteindelijk waren we om 22 uur terug. Kosten hiervoor waren 160 dirham per persoon.

Op zaterdag gingen we naar Wild Wadi(ticket 195 dirham). Dit is een van de leukste waterparken in Dubai en hier had je tal van spetterende attracties. Zo zijn we in een soort wild waterbaan geweest die het hele park rond ging en zeker 15 min duurde, waarbij je in een band zat en door water in glijbanen omhoog gestuwd werd. Verder zijn we van de hoogste en steilste glijbaan geweest(de Sceirah, waarbij je 80 km per uur haalt). De wipeout en de riptide flowrider waren echt super, want hier kon je surfen op kunstmatige golven. Verder was er ook nog een wavepool en een lazy river.

We hebben nog overwogen om naar Ski Dubai te gaan, maar dit heb ik toch maar afgeslagen, omdat de kans groot is dat ik mezelf blesseer en dan een tijd geen les meer kan geven en geen geld meer kan verdienen. Ik ga er zeker nog heen, maar wil dit doen net voordat ik naar NL ga voor de zomervakantie.

We hebben inmiddels 3 verschillende stranden waar we heen gaan. Soms gaan we naar een strand op de Palm Jumeirah(prive strand), je moet hier wel een naam en kamernummer opgeven om er door te komen, maar dat verzinnen we ter plekke en dan lopen we door. Verder gaan we ook wel eens naar Jumeirah Beach Residence, dit is een erg gezellig strand dat voor iedereen toegankelijk is en bovendien liggen er allerlei gezellige restaurantjes bij(soort Domburg). Tenslotte heb je dan nog het openbare strand vlakbij de Burj Al Arab waar we af en toe heen gaan.

Nieuwe bars en nightclubs die we hebben ontdekt zijn: Bar 44 en de Buddha bar in het Grosvenor House,en de Neos bar in the Address. Bij bar 44 heb je een prachtig uitzicht over de Palm Jumeirah en Jumeirah Beach Residence en in de Buddha Bar vind je een prachtig groot Buddha beeld. De Neos bar bevind zich op de 63e verdieping van the Address en hier zit je zo hoog dat je over bijna heel de stad uit kunt kijken.

We hebben ook nog twee leuke plekken ontdekt in Dubai waar zich lekkere restaurantjes bevinden. Eentje is vlakbij ons, Madinat Jumeirah. Hier hebben ze een hele Arabische stad nagemaakt en je kunt hier lekker eten, stappen en in bootjes door grachten rondvaren. De tweede is bij Dubai Marine, waar je ook allerlei lekkere restaurantjes en barrtjes hebt. We hebben hier bij de Thai gegeten. Erg lekker!

Op het moment komt er steeds meer werk bij en zit ik rond de 30 uur.

De temperatuur daalt langzaam en het is hier nu max 35 en minimaal 25.

Het is hier nu op moment 3 uur later dan in Nederland.

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn die me op komen zoeken!
papa en Kees: 13 t/m 18 januari
Leander en Maarten 21 februari t/m 1 maart
mama en Lottie 21 t/m 27 maart


Nou hoop dat jullie me nog steeds blijven volgen. Tot snel!

Ma'a salama(Tot ziens)!

Bram


  • 27 Oktober 2009 - 08:13

    Koen:

    Duidelijk is dat jij je daar niet verveelt!

    Donderdagavond heb ik nog niets gepland, dus dan kan ik skypen, jij ook?

  • 27 Oktober 2009 - 12:25

    Rein:

    Het lijt er op dat jij je het daar wel naar je zijn hebt. Geniet er van.

    Rein & Monique

  • 28 Oktober 2009 - 17:42

    Lottie:

    Ha die Bram,

    Tjonge wat een rijkdom allemaal en wat een luxe he? Ik ben ervan onder de indruk. Dat zal een hele ervaring geweest zijn om te eten in het meest luxueuze hotel van de wereld, want daar lijkt het wel op, gezien de foto's.
    Ja Bram, Hanneke en ik gaan het met eigen ogen zien en we hebben er zin in. Ik ben benieuwd naar wat je daar allemaal doet en zou je ook wel eens bezig willen zien op de tennisbaan, maar dat is misschien niet te raliseren? Gaat het je nog steeds goed af het lesgeven en doen de leerlingen goed mee?
    Lieve Bram, we komen naar je toe in maart en vieren je verjaardag mooi met jou mee.
    Geniet van deze tijd daar en van alle nieuwe ervaringen die je opdoet en van alle vrienden die je er maakt. We zien elkaar snel. Veel liefs van (tante) Lot

  • 02 November 2009 - 21:58

    Passie:

    Wel top hoor!
    sooooooo!

  • 04 November 2009 - 20:30

    Noortje:

    sounds and looks good!!!vooral die sushi...bring me some;)xx

  • 05 November 2009 - 16:36

    Mieke :

    he bram

    wat een verhalen!!! geweldig, lijkt of ik er zelf bij ben.
    Jij vermaakt je zo te zien héél erg.


  • 12 November 2009 - 12:14

    Jebroerrrrrtje :

    schiet met die nieuwe verhalen! ik lees elke kees die al salam alykummorz, dus ben benieuwd hoe het gaat dus typ ff een nieuwe!
    je hebt toch niet veel te doen tussen de middag in die hitte:P

    later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 54805

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 03 Juli 2010

tennistraining geven in dubai

Landen bezocht: