Bezoek van mijn vader/broer, Aquaventure, Bahrein - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu Bezoek van mijn vader/broer, Aquaventure, Bahrein - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu

Bezoek van mijn vader/broer, Aquaventure, Bahrein

Door: Bram de Nijs

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Na het bezoek van m’n vader(Rene) en mijn broer(Kees) vond ik het wel weer eens tijd voor een reisverslag.

Mn vader en broer zijn van 13 t/m 18 januari langsgekomen. In eerste instantie zouden ze op woensdagavond 13 januari om 23.25 uur aankomen, maar ze zaten vast in de sneeuw op Londen Heathrow en kwamen pas donderdagochtend om 8.30 aan.
Het vervelende was dat de bagage van
mijn vader nog niet was aangekomen en die zouden ze de volgende dag naar mij toe brengen. Zoals ik tot nu toe met al het bezoek heb gedaan, ben ik via de Sheikh Zayed Road naar de Horizon Tower in Dubai Marina gereden. Zo krijg je al gelijk een goede indruk van Dubai en zie je links en rechts van de snelweg o.a. de Emirates Towers, Burj Dubai, Burj Al Arab, Mall of the Emirates en de metrostations.

Het was alweer 4,5 maand geleden dat ik m’n vader en broer had gezien dus ik was erg blij dat ze me op kwamen zoeken. Ze hadden allerlei leuke cadeaus meegenomen, zoals het boek “Open” van Andre Agassi, The Roger Federer story, 2 x 24 blikjes Heineken, en een externe harde schijf met daarop een aantal dvd’s en series. Ze waren erg moe van hun reis, maar waren zo onder de indruk van alles wat ze zagen dat ze gelijk de boel wilden verkennen. Ik heb ze eerst ons appartement laten zien en mijn slaapkamer waar ze hun koffers neer hadden gezet. Toen heb ik ze het mooie uitzicht vanaf het balkon laten zien, het zwembad, de gym, de sauna en het stoombad en ze waren erg enthousiast. Daarna zijn we naar Jumeirah Beach Reisdence(JBR) gelopen over een brug waar je prachtig over de haven kan uitkijken. We zijn toen over The Marina Walk gelopen waar je allerlei verschillende restaurantjes vind en van hieruit kun je ook het strand zien. Helaas moest ik om 12 uur even snel 45 minuten gaan lesgeven op the Kings(school) en liet ik m’n vader en broer zelf het een en ander ontdekken. Om 14 uur hadden we weer afgesproken in het appartement en toen heb ik ze naar the Mall of the Emirates gebracht waar pa nieuwe slippers wou kopen. Helaas moest ik hen toen weer achterlaten, want ik moest nog even gaan werken van 16-19 uur. Na mijn werk pikte ik mijn vader en Kees op bij Madinat Jumeirah(zie foto) waar ze naar toe waren gelopen. We gingen ons omkleden en gingen vervolgens weer terug naar de Madinat Jumeirah om daar te gaan eten. Toen we terugreden van Madinat Jumeirah zijn we nog even the Palm Jumeirah opgereden en zijn we nog even naar binnen gegaan bij Atlantis en hebben daar een kijkje genomen bij een van de grootste aquaria ter wereld met daarin o.a. een walvishaai, barracuda’s, roggen en tal van andere bijzondere vissen.

Toen we thuis kwamen waren we allemaal erg moe en bovendien moest ik de volgende ochtend weer om 7.45 uur beginnen, dus we gingen op tijd naar bed. Toen ik vrijdagochtend terugkwam van het lesgeven zijn we eerst boodschappen gaan doen bij Waitrose en daarna gaan zwemmen en zonnen. We moesten namelijk nog op de bagage van mijn vader wachten. Toen die was gearriveerd zijn we naar de Creek gegaan. Daar hebben we de Bastakiya(een verzameling gebouwen die dateren van rond 1900, toen Iraanse handelaren zich er vestigden) en het Dubai Museum gezien in de wijk Bur Dubai. Daarna zijn we met een Abra(watertaxi) voor 1 Dirham over de Creek gevaren en hebben we in de wijk Deira de Gold Souk en de Textile Souk gezien. Daarna gingen we weer terug met een Abra over de Creek en gingen we naar de parkeergarage waar we onze auto hadden neergezet. Het krioelt in de wijken Bur Dubai en Deira van de Indiërs en Pakistanen en je waant je even in een andere wereld. Vervolgens reden we naar Dubai Marine Resort & Spa en daar gingen we lekker uit eten bij een Thais restaurant(zie foto’s). Om de avond af te sluiten zijn we nog even een drankje gaan doen bij de Barasti Bar.

Op zaterdag zijn we naar Aquaventure(zie foto’s) gegaan. Bij dit waterpark op the Palm Jumeirah bij Atlantis was ik zelf ook nog niet geweest en dit was zeker de moeite waard. Eerst liepen we door Atlantis heen en haalden we een ijsje. Dit ijs werd op een zeer bijzondere manier gemaakt en de mensen achter de bar gooien de ballen in de lucht en naar elkaar over en je kon er allerlei lekkers in doen, zoals snickers, almonds, chocolate chips etc. Bovendien was het ook nog eens erg lekker. Aangekomen bij Aquaventure stopten we eerst onze waardevolle spullen in een kluisje. Nadat we onze handdoeken op een mooie plek hadden weggelegd gingen we kijken wat voor een spectaculaire attracties er waren. Zo had je onder andere de Leap of Faith(een 27,5 meter hoge en 61 meter lange glijbaan waar je een enorm hoge snelheid haalt), een andere glijbaan(Shark Attack) waar je in een tunnel wordt gelanceerd waar je omgeven bent met Haaien en roggen , een lazy river(Rapids), een aantal glijbanen waar je met banden in het donker van links naar rechts wordt geslingerd(the Plunge, the Surge, Shamal, Stinger en Falls) en nog een rivier (Torrent)waar je met een band op de golven kunt balanceren.

In de avond had ik een tafel gereserveerd bij Urbano’s, een Italiaans restaurant waar je de fonteinen shows kunt zien en uitzicht hebt op de Burj Dubai, the Address en de Dubai Mall. Na heerlijk te hebben gegeten zijn we nog even naar het aquarium en de ijsbaan in de Dubai Mall wezen kijken en hebben we even van het uitzicht genoten in de Neos Bar op de 63e verdieping van the Address.

Zoals jullie weten is mijn weekend op vrijdag en zaterdag en dus moest ik op zondag weer gaan werken van 15-21 uur. Ik moet nog steeds iedere maand naar Oman voor een visarun en mijn vader en Kees vonden het wel eens leuk om die mee te maken. Dus wij vertrokken al vroeg om 8.30 en het leuke van deze visarun is dat je allerlei verschillende landschappen ziet. Eerst rijd je langs de wolkenkrabbers van Dubai Marina en Jumierah Lakes Towers(JLT), over de Sheikh Zayed Road, langs minder hoge villa’s en kom je vervolgens weer langs wolkenkrabbers bij Downtown Burj Dubai en dan rijd je de stad uit en kom je in de woestijn terecht. Hier zie je kamelen in het wild en zie je ook jeeps en buggy’s die door de woestijn crossen. Vervolgens kom je in Oman en daar zie je meer bergen. Op de terugweg van Oman heb ik mijn vader en Kees afgezet bij de Dubai Mall waar ze wilden gaan shoppen en ben ik gaan werken.

Toen ik thuis kwam van mijn werk waren mijn vader en Kees ook thuis en hadden ze zelf wat eten gehaald bij de Dubai Marina Mall. Ze hadden voor de verandering de metro gepakt en gingen er vanui t dat ze voor de Horizon Tower uit konden stappen, maar het metrostation was nog niet af en daarom moesten ze een halte verder uitstappen en met de taxi terug.

We zijn op onze laatste avond samen nog even wat foto’s gaan maken vanaf het dak van de Horizon tower op de 46e verdieping en keken nog even naar een dvd van Theo Maassen en zijn toen gaan slapen. Ik heb drie nachten in de woonkamer geslapen, omdat zowel mijn vader als mijn broer snurken tijdens hun slaap:)

Op maandagochtend heb ik ze weer naar het vliegveld gebracht en nu moeten we helaas weer tot juli wachten voordat we elkaar zien.

Mijn baas Michiel zit al vanaf september in Bahrein en is daar bezig om het bedrijf op poten te zetten. Hij belde mij vlak voordat mijn vader en broer kwamen of ik een dag van hem over zou willen nemen in Bahrein. Dit leek me een mooie uitdaging en ik vlieg aanstaande vrijdag 29 januari om 20:05 uur en kom dan om 20:25 aan. Ik slaap in Michiel's appartement, werk op zaterdag 30 januari van 8-17 uur en vlieg zondag 31 januari weer terug om 8:15 uur. Vervolgens land ik om 10:25 en moet dan weer om 15 uur met mijn lessen beginnen in Dubai.

Nou dat was hem weer!

Ik ben nog steeds blij met al jullie reacties en ook het skypen is een succes!

Voor degenen die nog niet in mijn mailinglist staan, voeg jezelf even toe. Dit kan op de site www.bramdenijs.waarbenjij.nu. Je hoeft dan niet steeds de site te checken, maar krijgt automatisch een email als er een reisverslag is geplaatst. Als je nog geen skype hebt installeer het dan op je computer. Voeg me toe onder de skypenaam bramdenijs en we kunnen gratis bellen met beeld. Als je een webcam en microfoon hebt tenminste:)!

Het weer is nog steeds heerlijk. Iedere dag zon en temperaturen tussen de 14 en 27 graden.

Groetjes en tot binnenkort!

Bram










  • 01 Februari 2010 - 19:00

    Feija:

    Hey Bram,

    Leuk verhaal en super mooie foto's.
    En ook leuk dat ik foto's zie waar ik ook ben geweest.

    Kus Feija

  • 01 Februari 2010 - 21:18

    Mama:

    Hoi Bram,

    Dit verslag had ik al een tijdje geleden gelezen,maar heb nog geen tijd gehad om te reageren! Mooie samenvatting van alles wat je met pa en Kees hebt ondernomen!Zij waren dolenthousiast en Kees zei dat ik mijn ogen uit zou kijken, nou dat geloof ik direct!
    Nog een paar weken, dan kom ik naar je toe, nadat ik ook Tjeu heb uitgezwaaid. Die gaat in zijn uppie 2 weken door Israel en Jordanie trekken met zijn rugzak. Stoer he? Voor een vent van zestig? Ben best trots op hem, omdat hij zo lekker jong blijft daardoor. Hebben we weer veel te vertellen als we allebei terug zijn! Ik spreek je verder nog wel op skype ok?
    Je mist hier niks, nat en koud en vervelend weer zoals altijd in februari! Een paar feesten in het verschiet, dus dat scheelt wel.
    Dikke kus voor nu en pas goed op jezelf,

    mama

  • 03 Februari 2010 - 09:55

    Aniek:

    Heey Bram,
    Wat een mooi verhaal om te lezen dat je vader en broer langs zijn gekomen. Het is zo'n ontzettend mooi land. Als ik dan zie dat ze langs komen vind ik dat gewoon heel erg mooi en moet ik ook erg aan Koen denken. Ik zou heel graag naar Hong Kong willen. Maar ben hier bezig met een cursus tot mei. En zou niet zo lang alleen durven vliegen.
    Veel plezier in Dubai, geniet ervan!!!!
    Heel veel liefs, Aniek

  • 05 Februari 2010 - 05:16

    Koen:

    Mooi man om je vader en broer rond te kunnen leiden in zon prachtige omgeving! De foto's zien er ook erg goed uit!

    Spreek je x

  • 02 April 2010 - 11:03

    Eveline:

    Hey Bram, gaat er nog een keer een nieuw reisverslag komen? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2009
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 54807

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 03 Juli 2010

tennistraining geven in dubai

Landen bezocht: