Kerst, oud en nieuw en Capitala Cup Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu Kerst, oud en nieuw en Capitala Cup Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu

Kerst, oud en nieuw en Capitala Cup Abu Dhabi

Door: Bram de Nijs

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2010 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Masaa al-khayr(Goedenavond)!

Hier ben ik met alweer mijn 8e reisverslag!

Allereerst wil ik iedereen een heel gelukkig 2010 wensen en bedanken voor alle leuke reacties!

Vrienden en familie hebben mij veelvuldig gevraagd of ik iets merk van de crisis in Dubai. Ik merk hier weinig van,want alles gaat hier gewoon door. Mijn zaken gaan goed, het is hartstikke druk in de stad. Het enige wat je ziet is dat bepaalde bouwprojecten niet worden afgerond, maar dat was in het begin ook al zo. Verder is het erg lachwekkend om te horen hoe koud het op het moment in Nederland is(onder 0) en hier in Dubai tussen de 25 en 30 graden.

De maand december was een aparte maand waarin veel vakanties vielen. Allereerst was er Eid Al Adha van 26 november t/m 5 december en daarnaast had je twee weken kerstvakantie. Van tevoren had ik verwacht dat ik deze maand minder zou kunnen sparen, omdat ik deze maand vanwege de vakanties minder zou werken.
Gelukkig waren er ook veel mensen die in Dubai bleven en extra lessen wilden. Daarnaast heb ik met nog 3 andere coaches een Christmas Tennis Camp gedraaid op 20, 21 en 22 december van 10-13 uur. Gedurende deze 3 dagen had ik een groep van 8 jongens en meisjes van 10/11 jaar en tijdens dit kamp heb ik wat extra kunnen verdienen. Op 4 januari had ik mijn salary meeting en daar bleek dat ik zelfs mijn beste maand tot nu toe had gedraaid.
Ook tijdens kerst en oudjaar heb ik gewoon doorgewerkt dit jaar. Weliswaar minder uren dan normaal, maar toch een uurtje of 2/3 per dag. Op nieuwjaarsdag had ik vrijgenomen vanwege het ATP tennistoernooi(Capitala Cup) in Abu Dhabi.

Met de kerstdagen ben ik eindelijk wat meer tot rust gekomen en heb ik lekker gelezen, met mn ipod en een boek aan het zwembad gelegen, naar het strand geweest en ben ik lekker uit eten geweest met mn huisgenoten en vrienden hier.

Met oudejaarsavond waren Renos, Ivana, Moussa, Coumba en ik(alle huisgenoten) uitgenodigd voor een mooi feest bij een collega(Paolo) van Renos. Paolo woont op de 44e verdieping van de Al Fattan Marine Tower (zie foto). Dit is een 245 meter hoge wolkenkrabber met 51 verdiepingen. Deze toren bevind zich in de wijk Jumeirah Beach Residence(JBR) en heeft een schitterend uitzicht op het strand.
Het feest begon rond 22 uur en er kwamen jongens en meiden van allerlei nationaliteiten(o.a. Servie, Griekenland,Italië, Brazilië,Frankrijk). In totaal waren er die avond zo’n 50 man en voor hapjes en drankjes en goede muziek was gezorgd.
Helaas moest ik het feest al om 2 uur verlaten, omdat ik de volgende ochtend al vroeg(09.15 uur) naar Abu Dhabi ging naar de Capitala Cup.

Kate (een vrouw van rond de 40 die ik lesgeef) kwam me ophalen en we waren eerst uitgenodigd voor een clinic van 12-13 uur met Nikolay Davydenko (nr 6 van de wereld).
Met nog 13 andere winaars van andere toernooien kwamen Kate en ik de baan op voor de clinic en er waren 3 coaches in de weer om ons eerst op te warmen met een aantal drill-vormen waarbij we forehands en backhands rechtdoor moesten slaan.
Even later kwam Davydenko de baan op en toen mochten we een volley-rally met hem spelen en een dubbelsituatie waarbij hij en een andere coach aan het net stonden en ik en Kate achterin. Het doel was een van hen te passeren. Helaas begon het na 38 minuten te regenen en moesten we even kort de baan verlaten. De regen stopte al snel, maar de baan was te nat om verder te spelen. De rest van het uur hebben we gebruikt om foto’s te maken, handtekeningen te vragen en hem een aantal vragen te stellen. Ik heb een handtekening van hem op mijn T-shirt, mijn pet en zoals je ziet een mooie foto van hem en mij bijgevoegd.

Kate had een kaartje voor mij geregeld voor het toernooi en na de clinic gingen we eerst wat eten en drinken en toen zo snel mogelijk op zoek naar goede plaatsen.
We zagen twee halve-finale partijen. Eerst Federer -Soderling waarbij Soderling won met 6-7 7-6 6-2 en daarna zagen we Nadal-Ferrer waarbij Nadal won met 7-6 6-3. Toen we naar huis reden kwamen we op 94 km van Dubai zonder bezine te zitten. De auto wou niet meer verder en hebben we toen langs de kant moeten zetten. Ik heb toen 2 kilometer heen en terug gerend door een stuk woestijn langs de weg om bij het dichtstbijzijnde benzinestation benzine te halen.

Kate vroeg me of ik de volgende dag weer mee wou gaan naar de finale en de 3e/4e plaats. Hier hoefde ik niet lang over na te denken en zo kwam ze me de volgende dag weer vroeg ophalen. We zagen Federer winnen van Ferrer met 6-1 7-5 en zo werd Federer 3e en Ferrer 4e. Nadal won de finale van Soderling met 7-6 7-5. We hadden 2 dagen schitterend tennis gezien en gingen met een goed gevoel terug naar Dubai.

Woensdagavond komen mijn vader en broer aan en ga ik ze gedurende 5 dagen de mooie plekken in Dubai laten zien.

Groeten uit Dubai en tot mail, skype enzovoort…

Ma'a salama(Tot ziens)!

Bram


  • 02 Januari 2010 - 09:07

    Lottie:

    Ha die Bram,

    Ik keek weer eens even op de site en zag al die foto's, ook van je nieuwe home. Wat een luxe zeg, je hebt het daar prima zie ik.
    En allemaal leuke mensen die op bezoek komen, zoals wij naturlijk straks ;-). Je boft wel hoor.
    Ik verheug me erop jou te zien en wens je een heel goed nieuw jaar toe waarin je die geplande wereldreis wil gaan maken. Bram, geniet nog van de tijd met je vader en je broertje.
    Heel veel liefs van tante Lot en tot in maart.
    Dag Bram.

  • 02 Januari 2010 - 18:21

    Keessie :

    Broetje!! nog twee weekjes. uno momento dado. sie kommen. heb je een slaapplek? er zit wel een dak op in principe? Kunt u iets vertellen over de inhoud van de mini-bar? voor hoeveel personen is de wirhlpool? Hoe laat is de checkout? Dahaaaagg

  • 03 Januari 2010 - 13:13

    Mmmmammmmie:

    Hoi zuuntje,

    Wat leuk om je foto's weer eens te zien, nou zie ik pas goed hoe afschuwelijk bruin je bent geworden! Op de een of andere manier zie ik dat niet goed via skype!
    Allereerst natuurlijk een fantastisch nieuwjaar van mij en ik hoop echt dat al je dromen uitkomen dit jaar.
    Je krijgt ook veel groetjes van opa, ik zit momenteel bij hem achter de pc dit te typen.
    Opa kijkt zijn ogen uit naar de foto's en snapt er niets van als ik hem vertel dat ik gewoon met jou in beeld kan praten alsof je tegenover me zit.
    Het gaat hem boven de pet allemaal. Msar hij is nog steeds zeer geinteresseerd in jou en wil alles weten! Ik laat hem dan zien waar je woont via Google Earth. geweldig toch?
    Heb er veel zin in om naar je toe te komen. Je wensen voor je verjaardag hoor ik tzt nog wel. Dikke kus en veel plezier met papa en Keessie. Dag lieverd, zorg goed voor jzelf en take care!

  • 03 Januari 2010 - 20:05

    Arvin:

    yo!

    te gruwlijk man :)

  • 05 Januari 2010 - 21:23

    Feija:

    Hey Bram,

    Zo te zien was dit jouw dag!!!
    Leuk om te zien!!
    En zo te zien heb jij je uitstekend vermaakt.

    Dikke kus
    En groetjes aan m'n lieve vriendje!

  • 08 Januari 2010 - 13:14

    Marciano:

    Brrrrrammmetjjjuhhh,

    ventje toch:D Wat een leuke verslagen en mooie foto's. Geeft mij een goeie indruk hoe je het daar hebt. Krijg een beetje de indruk dat je daar een luxe leventje hebt ;)Prachtige Tower, luxe voorzieningen.. Heel vet hoor. Keesie en je pa komen volgende week hoorde ik van Kees. Leuk man!

    Have fun nog daar!

    Gr Marciano

  • 10 Januari 2010 - 20:35

    Sigi:

    hey bram

    geef me eens een belletje

    misschien kan ik nog wel wat extra lessen voor je regelen hier

    050 8376481

    cheers

    sigi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1189
Totaal aantal bezoekers 54802

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 03 Juli 2010

tennistraining geven in dubai

Landen bezocht: