Verhuisd naar de Horizon Tower in Dubai Marina - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu Verhuisd naar de Horizon Tower in Dubai Marina - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van bramdenijs - WaarBenJij.nu

Verhuisd naar de Horizon Tower in Dubai Marina

Door: Bram de Nijs

Blijf op de hoogte en volg

06 December 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Masah el khair!(goedenavond!)

Ik weet dat jullie er lang op hebben moeten wachten, maar nu dan eindelijk weer een reisverslag!

Op vrijdag 6 november ben ik verhuisd naar de Horizon Tower (zie foto’s)in Dubai Marina. Wat een heerlijke plek om te wonen zeg! Een wolkenkrabber van 44 verdieping, met een zwembad met 5 jacuzzi’s, een gym, een sauna, stoombad en parkeerkelder. Ik woon op de 8e verdieping en ik huur een small bedroom(volledig gemeubileerd) voor 3500 dirham(ongeveer 632 euro) inclusief gas, water, licht, internet, showtime(soort sport 1), maid en gratis parkeren in de kelder.

Ik heb een slaapkamer voor mezelf,en de badkamer deel ik met een Servisch meisje(Ivana).
Elke verdieping van de Horizon Tower bestaat uit 4 appartementen en ieder appartement uit 2 master bedrooms en 2 small bedrooms. De master bedrooms hebben een eigen badkamer en de 2 small bedrooms delen een badkamer.

Bij ons in het appartement wonen Ivana(Servisch) en zij huurt net als mij een small bedroom voor 3500 dirham, Renos(Grieks) huurt een master bedroom voor 4000 dirham en Moussa en Coumba(Frans koppel) huren een master bedroom voor 4500 dirham. Deze huisgenoten zijn allemaal ongeveer van mijn leeftijd en we delen met z'n 5-en de woonkamer, eetkamer en keuken.

Van 8 t/m 30 november kwam Feija(zie foto’s) langs. Zij is een vriendin van mij die ik ken sinds mijn vakantie in Calella in 2005. Toen ik haar op 8 november ophaalde van t vliegveld was t gelijk weer heel relaxed en ik heb het erg gezellig met haar gehad die drie weken. Ze heeft veel werk uit handen genomen en als ik terug kwam van mijn werk dan had ze boodschappen gedaan , afgewassen, gewassen en gekookt. Echt super dus! Ik heb haar een aantal mooie plekken in Dubai laten zien en we hebben bij een aantal lekkere restaurantjes gegeten.

Ze was hier op zoek naar een baan en via mij kwam ze in contact met iemand van het management van het Jumeirah Beach Hotel. Ze mocht op gesprek komen, maar ze had haar vlucht teruggeboekt op 30 november en de sollicitatieprocedure loopt nog. De persoon waar ze mee sprak gaf aan dat als ze haar wilden hebben dat ze dan haar vlucht naar Dubai zouden betalen.

Op 20 november ben ik met Feija en mijn huisgenoten naar de Dubai World Championships Golf bij Jumeirah Golf Estates geweest. Hier kwamen de beste 60 golfers van de wereld bijeen. Dit was een prachtig golf complex en toen ik de profs aan het werk zag kreeg ik zelf erg veel zin om te gaan golfen. Nou ja wellicht iets voor in de toekomst...
We reden weer terug naar onze auto met een golfkar die we daar hadden geleend(zie foto’s).
Verder zijn we diezelfde dag ook naar de FIFA Beach Soccer World Cup(zie foto’s) geweest en zagen we de kwartfinales tussen Zwitserland-Rusland en Brazilie-Italie. De sfeer in het stadium was top en de wedstrijden waren tot de laatste minuut spannend.

Op 21 november heb ik een tennistoernooi gespeeld in Abu Dhabi(zie foto’s). Een vrouw(Kate) die ik training geef vroeg mij of ik met haar wou mixen en zij wou alles(vervoer, eten/drinken, inschrijfgeld) regelen. Dit leek me een goed excuus om Abu Dhabi eens te zien dus ik zei “ja”. De finalisten van dit toernooi kregen vrijkaarten voor een clinic tijdens het exhibition toernooi dat begin volgend jaar in Abu Dhabi wordt gehouden en waar toppers als Federer, Nadal, Davydenko en Soderling komen.
Er waren 4 poules van 4 en iedere wedstrijd ging tot 5 gewonnen games en op deuce sudden death. Van iedere poule gingen de beste 2 koppels door naar een afvalschema van 8. We wonnen 2 poulewedstrijden met 5-1 en kregen 1 walk-over en zo stonden we in de kwartfinale. De kwartfinale wonnen we makkelijk met 5-0 en in de halve finale moesten we tegen twee jonkies spelen(14 en 11:S). Deze wedstrijd verloren we met 5-3, maar gelukkig werd van de 4 koppels die in de halve finale stonden nog 1 koppel gekozen en dat waren wij. Op 1 januari van 12-13 uur gaan Kate en ik eerst naar de clinic en aansluitend gaan we bij het toernooi kijken.

Op vrijdag 27 november hadden we een personeelsuitje: diepzee-vissen. Dit was echt super! Ik had dit nog nooit eerder gedaan en we vertrokken vanuit de Yacht Club in Dubai Marina(zie foto’s) die pal achter de Horizon Tower ligt. We gingen met Michiel, Sarah, Richard, Olav, Livius(broer van Olav), Derk, Nick, Feija en ik. We voeren met een open motorjacht 17 mijl weg van de kust en het was geweldig om de skyline van Dubai eens vanaf de zee te bekijken. Vervolgens legden we bij verschillende plekken aan en gooiden we onze hengels uit. Aan het einde van de dag had ik 9 grote vissen(o.a. hamour) gevangen.

Het is hier nu vakantie (Eid Al Adha) van 26 november t/m 5 december. Op woensdag 2 december bestonden de Verenigde Arabische Emiraten(UAE) 38 jaar. Iedereen is dan vrij en viert National Day. Je ziet dan overal vlaggen uit de ramen hangen en auto’s die versierd zijn.

De meeste mensen die ik lesgeef bleven in Dubai vanwege de crisis en gingen gewoon door met hun tennislessen en een aantal wilden zelfs extra lessen, omdat ze nu meer tijd hadden vanwege de vakantie. De afgelopen twee maanden heb ik goed kunnen verdienen voor mijn wereldreis, maar de maand december zou wel eens minder kunnen zijn vanwege de kerstvakantie. Ik heb al een en ander geïnventariseerd en er zijn toch een hoop mensen die hier blijven met kerst en hun lessen willen doortrekken. Daarnaast zijn er nog twee tenniskampen waar ik aan meehelp en waar ik nog wat extra uren kan draaien en er zullen meer hotelgasten zijn bij the one and only Royal Mirage. Ik was eerst bang dat ik wat uren zou verliezen tijdens Eid Al Adha, maar dit viel gelukkig mee.

Op donderdagochtend geef ik les aan een vrouw(Ellen) die uit Vlissingen komt en waar ik het erg goed mee kan vinden. Zij kwam afgelopen donderdag terug uit Nederland en tot mijn grote verbazing had ze een hele tas met lekkers meegenomen(pepernoten, chocoladeletter, speculaas en stroopwafels). Echt super lief van haar! Ze is in afwachting of ze nog in Dubai kan blijven, omdat het niet zeker is of haar man hier nog kan blijven werken. Ik hoop van harte dat ze blijft en dat ik haar nog tot juli kan blijven lesgeven.

Nou dit was het wel weer!

Bedankt (Shukran)voor al jullie lieve mailtjes, smsjes en reacties!

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en hoop snel weer wat van jullie te horen:)

Ma'a salama(Tot ziens)!


  • 18 November 2009 - 16:11

    Koen:

    Ziet er goed uit baasje!!

  • 29 November 2009 - 16:38

    Rafa:

    doe maar duur trekbeer...
    K kom je even vertellen dat rene alweer weg is.. en dat Vervoort je nieuwe vervanger is;)
    het is wel gezellie hier nog, maar de nintendo 64 king word wel hier een daar gemist;)

    Later

  • 06 December 2009 - 11:23

    Feija:

    Hey Bram,

    Leuk verslag!!
    En ik deed de was en de boodschappen met alle liefde voor je!!
    Misschien tot gauw!

    Kus

  • 07 December 2009 - 19:35

    Karin:

    klinkt goed allemaal!
    alleen jammer dat het dubai heet he ;)
    nee hoor, geniet maar lekker

    xxx ka

  • 08 December 2009 - 10:38

    Jenny:

    Ha bram,

    Ik lees zo nu en dan je verhalen en het lijkt er zeer op dat jij je daar uitermate goed vermaakt! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. En over luxe hoef jij ook niet te klagen. Wanneer ga je jou rondreis starten of blijf je nog lang in Dubai? Hier in Tilburg is nog niets veranderd, dus je mist niets.

    Geniet nog van je tijd daar!

    Groetjes Jenny

  • 08 December 2009 - 20:35

    Kees :

    Hey bro, ik zie je nieuwe foto's, indrukwekkend! Je hebt mijn petje ook op zie ik! goed man. Wel vet hoor je huis en die faciliteiten enz. We moeten in Januari maar ff goed tekeer gaan daar! Bredase en Tilburgse vlag aan die wolkenkrabbert hangen, ff Brabant op de kaart zetten daar ;)

    ik zie je in januari ouwe draakstaart. Nog wensen, misschien een externe HD met prisonbreak alle seizoenen, dat je die daar kan kijken? Of iets anders? Laat maar weten wat je vet vind, neem ik t voor je mee.

    Laterrr!!

  • 08 December 2009 - 21:57

    Robert:

    Hey Brammus,

    Die nieuwe woonst ziet er top uit!

    Keep it up. Die wereldreis komt zeker voor de bakker :)

  • 16 December 2009 - 05:58

    Ellen:

    Leuk om al je verhalen te lezen, zo leer ik ook nog wat bij over dubai.haha


  • 22 December 2009 - 10:48

    Kendum :

    kiektumgaan hoe gaat ie daar broertje?
    nog 4 weekjes he!
    hoeveel uurkes heb je nu, 36-40?
    Heb je al gespaard? anders wordt die reis niks he ouwe draakstaart! Hier gaat alles goed!

    hallee

    later!

  • 23 December 2009 - 11:40

    Denice:

    Hai Bram, thanks voor je reactie! Dat ziet er leuk uit allemaal! Heel veel plezier, echt super zo'n ervaring! Liefs Denice

  • 23 December 2009 - 12:54

    Kees:

    he broertje,

    ik heb die extere HD gekocht, dus ik knal daar wel allemaal series op als je wil. prisonbreak, misschien vind je house ook vet? of The Unit, of Entourage, of euhhh weet ik veel moet je maar laten weten, films kan ook.
    Maar die HD mag je dan lenen he tot je terug bent in NL. Beetje een duur kadootje voor zomaar anders. MAar ik spreek je over 4 weken. later

    Ps. laat me zsm weten he, via de mail ofzo, wat erop gezetmoet worden! anders heb ik tijd tekort voor ik naar je toe kom.


  • 29 December 2009 - 16:09

    Passie:

    Gruwelijke woning zeg!
    Maar amai amai, de Nijs verliest van 11-jarige... Soort de Vrome? Bizarste ooit?! Haha!
    Nu zie ik ook hoe de Jong aan al zijn geld komt. Alle haaien zwemmen in Dubai! Hij wilde laatst weer een nieuwe bak kopen, Mercedes GL amg, pfff...
    Maar ik spreek je snel weer mattie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1157
Totaal aantal bezoekers 54808

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 03 Juli 2010

tennistraining geven in dubai

Landen bezocht: