aangekomen in Dubai - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van bramdenijs - WaarBenJij.nu aangekomen in Dubai - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van bramdenijs - WaarBenJij.nu

aangekomen in Dubai

Door: webmaster

10 September 2009 | Nederland, Middelburg

Hallo allemaal!

Hier mijn eerste bericht vanuit Dubai:)!

Zondag zijn Derk en ik om 7.40 uur geland op Dubai Airport.
We werden opgehaald door Michiel Borst(de baas zelf:P)..en daarna reden we naar het hotel van een andere tennis coach(Stuart) uit Melbourne die al eerder was aangekomen in Dubai. Daar hadden we ook afgesproken met de 4e tennis coach(Olaf uit NL). We hebben toen kennisgemaakt en gelunched en we zijn daarna naar onze appartementen (zie foto's) gegaan. Om 13 uur hebben we onze huurauto’s opgehaald (een Toyota Yaris Sedan (zie foto's) en 's avonds had Sarah lasagne voor ons allemaal gekookt.

De volgende dag hadden we een rally georganiseerd, waarbij we naar 7 verschillende locaties waar we lesgeven moesten rijden. We moesten een foto maken van de tennisbaan en ook van de compound (villapark) waar de tennisbaan lag als bewijs dat we er waren geweest. Wie het eerst terug was van de 7 locaties had gewonnen. Dit was echt lachen:).

Het is hier in Dubai op het moment erg warm(tussen de 30 en 40 graden). Bovendien is het Ramadan en dat betekent dat je tussen zonsopgang en zonsondergang niet mag eten of drinken. Dit geld ook voor ons en als wij wat willen eten of drinken moeten we dat binnen doen zonder dat iemand het ziet die ook mee doet aan de Ramadan. Het leven in Dubai is erg goedkoop. Om een aantal voorbeelden te geven: een nieuwe Nokia telefoon voor 16 euro, benzine kost 5 euro cent per liter, we huren een appartement met internet en alles inclusief(ook een zwembad) en gemeenschappelijke woonkamer en keuken voor 350 euro.

Als je in Dubai aankomt geloof je je ogen niet. Je vind hier echt van alles: 8-baans snelwegen, het enige 7-sterren hotel in de wereld (Burj al Arab), het hoogste gebouw van de wereld met 818 meter (Burj Dubai), de grootste indoor skihal ter wereld(Ski Dubai) en de grootste shopping mall in de wereld (Dubai Mall). Verder zijn de Palm Jumeirah en The World zichtbaar vanaf de maan en om een mooi beeld hiervan te krijgen kun je op www.youtube.com kijken.

Toen ik zondag aankwam had ik al gelijk een half uur lesgegeven. Deze week was het nog rustig en worden alle mensen gebeld dat de lessen weer beginnen. Sommige mensen willen nog niet beginnen i.v.m. Ramadan en sommige scholen zijn ook nog niet begonnen. Deze week heb ik pas 7,25 uur lesgegeven en vanaf volgende week worden dat er 19. Ik geef zowel recreatieve als prestatieve trainingen, groepen variëren van 1 tot 4 personen, zowel kinderen als volwassenen en allerlei verschillende nationaliteiten(Fransen, Engelsen, Nederlanders,Duitsers, Indiërs).

Tenslotte stuur ik jullie nog wat praktische informatie:
-tel nr NL: 0031642244008
-postadres: Sarah van Urk
P.O. Box 212278
Dubai
U.A.E.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat en hoop spoedig wat van jullie te horen:)

Als je wilt kun je een reactie plaatsen op mijn site.

Groetjes,

Bram

• 09 September 2009 - 07:10

"Mijn Zoon":

We is de nieuwe manier om in Dubai een einde te maken aan een gesprek/brief, etc? =)

• 13 September 2009 - 16:25

Lottie:

Ha die Bram,

Wat een mooie manier om op de hoogte te blijven van jouw reilen en zeilen in Dubai. Ik heb het verslag met veel belangstelling gelezen. Is later voor jezelf ook leuk om het nog eens terug te zien als je weer terug bent.
    Je hebt het al goed naar de zin zo te lezen en het zal een hele belevenis zijn. Ben benieuwd hoe het lesgeven straks gaat bevallen. De ramadan zal lastiger zijn voor jou denk ik. Zijn we niet gewend.
    Zal mama smsen dat het goed met je gaat.
    Heel veel liefs van tante Lot.

• 14 September 2009 - 10:39

Je Broerrrrrrtje :

JAWELLLL

broertje wat een super verhaal! en vette foto's man! damn die villa is wel netjes hoor! echt vreed gewoon! heb je ook een strand waar je kunt chillen en een beetje nightlife.. wat stappen enzo? Relaxte maten/ groep waar je mee kunt chillen?

Als pa of ma die kant op gaat kom ik wel mee!

Je hebt nog best wel tijd om te chillen naast je weinig lesuren zeker? Is het eten een beetje te nassen? (als je al iets mag pakken nu)

Nouja hou je haaks en ik volg je verhaal op de voet!

later!

• 15 September 2009 - 21:11

Maarten:

Hey gozert,

Ziet er goed uit man :) Al helemaal gewend daaro? Die foto van dat hoogste gebouw is echt gaaf! Ben benieuwd naar de rest.

Latuh

• 16 September 2009 - 19:58

Passie:

Ha de Nijs!
    Vetste villa ooit! Hoogste gebouw ooit! Warmste ooit?? Haha! Foto's zien er vet uit man. Ik hou je verhalen in de gaten mattie. Al mooie tennismoeders op les? ;)
    Groetjes Pas!

• 17 September 2009 - 00:21

Zweting Otter:

Hey gast,

Leuk verhaal! De foto's zijn erg leuk, en het ziet er goed uit, en ik ga zeker jou bezoeken ;). We moeten alleen nog even kijken wanneer we gaan boeken. Maar dat hoor je nog wel.

groeten,

Leander Alias: badeend